Corinas Blogg

Alla inlägg den 20 april 2007

Av Corina - 20 april 2007 08:24

Så var det fredag igen då.Har varit en ganska tuff vecka här hos oss.Sonen har varit sjuk.Ont i magen med allt vad det innebär.Hade så ont att vi till slut åkte in till akuten med honom för att kolla.Fick ligga över natten och det togs en del prover.Lyckligtvis var det inget allvarligt.Han mår bra igen och for till skolan idag.

Wanilla är visad för framtida valpköpare från Japan.Dom var nöjda med vad dom fick se.

Så till min lilla fundering denna dag som kanske kan väcka lite fler funderingar.Handlar om rättvisemärkta varor.Jag håller med om att det är bra, helt klart! Men saken är ju den att varorna är betydligt dyrare än andra varor.Och varorna är inte så himla lätta att hitta i butiken heller.

Som barnfamilj har man ju också begränsat med pengar och tid.Är som många lågavlönad vårdarbetare med lågavlönad make också.Och som lågavlönad kikar man ju i första hand på prislapparna när man handlar,jag gör det i alla fall.Och jag är inte beredd att betala dyrare för att handla rättvisemärkta varor.Det har jag helt enkelt inte råd med......och jag är inte heller beredd att lägga ner tiden det tar att leta bland hyllorna efter rättvisemärkta varor heller.Jag vill lägga min tid på annat som jag anser viktigare.Nu finns det ju visserligen en butik som enbart säljer dessa varor här i stan, vilket är bra tycker jag.Men då var det ju priserna då.....

Är ju skillnad på matkontots storlek om man är ensam eller fyra personer i ett hushåll.Det måste ju dom flesta förstå,eller.........

Visst händer det att jag väljer rättvisemärkt någon gång.Men...allt som oftast får vår ekonomi styra vad jag köper när jag handlar.När jag pratar om detta med en bekant kan denne inte alls begripa mitt resonemang.Han talar sig verkligen varm för rättvisemärkningen.Och jag måste ju ge honom rätt i sak....men så länge varorna är betydligt dyrare så fortsätter jag i alla fall att titta på prislapparna när jag handlar.

För övrigt ser jag fram emot att jobba imorgon, kanske inte med glädje men det är ju nödvändigt att få in lite pengar för familjens överlevnad.......


Ha det så bra nu.Ta det lugnt i helgen! 





Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Skapa flashcards