Corinas Blogg

Alla inlägg under maj 2006

Av Corina - 6 maj 2006 20:16

God Kväll på er!Denna dag har bjudit på ett sagolikt väder.Har varit ute en hel del denna dag sedan vi kom hem från stora staden Umeå.Varit och handlat fotbollsskor till sonen och nya fotbollsstrumpor.De gamla var en sanitär olägenhet efter en sesongs användning:)Wanilla har tyckt att det varit för varmt ute denna dag.Har på egen hand valt att ligga inne den mesta tiden.Först nu i kväll piggnat till lite och varit ut en stund och rusat på gården.Vi har fått upp barnens gungställning idag till barnens stora lycka.Där har dom tillbringat eftermiddagen och kvällen.Inte gungande men väl klättrande i ställningen:)Har nog varit en tuff dag för gubben som var ut på dåligheter under kvällen i går.Blev en kort natt för honom så nu sover han Tv,ishockey är det.Själv har jag valt att ägna mig åt datorn en stund.Ska väl se på Tv sedan hade jag tänkt,blir nog så att jag också somnar där:)

Av Corina - 5 maj 2006 05:17

God Morgon ! Här ser ni en som inte sover bort livet.Vaknade kl.05 som vanligt och att ens prova somna om är inte lönt.Solen har redan stigit upp här.Ser ut att bli en fin dag.Wanilla iddes inte gå ut denna tid idag.Hon sover lugnt på sin favoritplats.Idag kommer min mamma hit.Då ska hon få klippa mitt hår.Ser lite lurvig ut för tillfället.Praktiskt att kunna klippa sig hemma,å det är gratis dessutom!Övriga familjen sover fortfarande och jag hoppas dom sover ett bra tag till också.Jag uppskattar att få lite ensamtid på morgonen.En lite lyx jag tycker jag kan få unna mig kl.05 på morgonen.Gubben ska besikta sin bil idag.Skulle förvåna mig om den går igenom faktiskt.Men man vet ju aldrig,under har ju skett förr!Jag ska som vanligt pyssla här hemma men just nu vet jag inte med vad.Skulle behöva plocka fram dammsugaren faktiskt.Nåja,tiden lär väl utvisa vad det blir av denna dag.Vi har glömt sonens läxa till denna dag!Blir stressigt att hinna den på mogonen,suck.Varför kan vi aldrig komma ihåg detta?Ska det vara så himla svårt? Får försöka hinna det på morgonen i alla fall eftersom den ska lämnas in idag.

Av Corina - 4 maj 2006 20:19

Hejsan!Ny är jag på denna blogg.Min blogg kommer troligen att handla om mig och min familj och vår vardag.Kanske låter aningen trist men man vet aldrig.Kanske det smyger sig in ett och annat som kan vara av intresse för någon i alla fall.Idag startade dagen kl.05.00 som vanligt.Wanilla måste ut den tiden annars får jag torka pölar här hemma.Efter det skulle katten ut.Katten heter förresten Sixten.Min dotter har döpt katten.Övriga i familjen kom upp runt halv sju denna dag så jag fick vara i lugn och ro ett bra tag.Sedan var det full rulle för att bli klara för att åka till skola och dagis.Resten av dagen har jag kämpat på med vårt hem.Tvätten är återkommande.Så även denna dag.Massor av torr tvätt att vika och lägga i garderoberna denna dag.Och lika fullt är tvättkorgen snart full igen.Jag för en något ojämn kamp med tvättstugan eftersom den alltid vinner:)Nu är det då kväll och barnen har kommit sig isäng och sover.Lugnet har lägrat sig och det är dags att koppla av framför tv:n.Sova tv brukar jag kalla det eftersom gubben och jag för det mesta somnar i var sin fotölj:)Vi brukar vakna när det är dags att lägga sig och då kan man inte somna:(Wanilla ligger på filten i köket och tuggar på ett råhudsben som hon just fått.Så småningom blir det väl dags för sista kissrundan runt huset.Bra att bo på landet ibland:)Man behöver inte gå flera mil för att rasta hunden.Jag går två ordentliga turer per dag resten får hon klara av hemma på gården under uppsikt.Ok,nu får det räcka för denna gång.Kommer kanske mera vad det lider:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<<
Maj 2006 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards