Corinas Blogg

Alla inlägg under maj 2006

Av Corina - 15 maj 2006 05:57

Jag vaknade som vanligt strax efter kl 05.Gick en tur med Wanilla runt huset.Som vanligt har hon ingen brådska när hon är ute.Hann börja frysa faktiskt,har varit frost inatt.Men hon har ätit redan!Och det är en ovanlig tilldragelse för den damen att äta på morgonen:)Sonen hade stigit upp när jag kom in igen.Han är också den där tidiga typen:)Ska städa och tvätta denna dag,spännande eller hur?Skriver kanske mera lite senare idag. Vi ses! Har eskorterat mamma hem till sig idag.Tvätten är avklarad.Ute är det ett vidrigt väder just nu.Blåser småspik och snöar/regnar/haglar,allt på en gång!Städningen har det blivit si och så med.Fick huvudvärk och la mig för en stund.Känns bättre nu men städilet gick över.Gubben är ute och jobbar med veden i detta vidriga väder som råder.Jag gruvar för att gå ut med Wanilla när hon behöver nästa gång!Sonen kom hem direkt efterskolan idag.

Av Corina - 14 maj 2006 05:28

Uppe med tuppen som vanligt.Idag ska jag jobba till kl 17.Sedan hem för middag och iväg på möte.Känns lite tungt att måsta iväg på möte efter en lång arbetsdag.Jag hoppas det inte drar ut på tiden för det orkar jag inte.När jag kom hem från jobbet igår kväll var huset fullt med folk.Bara att dra på smilbanden och vara social.Fick vara uppe lite senare än vad jag brukar pga detta.Har kommit mig upp ur sängen i alla fall.Ute skiner solen men det är ingen värme.Blåser lite gör det också.Men under dagen kan det nog bli bättre.Under dagen igår regnade det ju.Ute är det verkligen grönt redan nu!Den senaste värmen har fått träden att slå ut rekordfort tycker jag!Bara det inte fryser nu,det vore ju verkligen synd.

Av Corina - 13 maj 2006 14:29

Jobbar denna dag.Lugnt på avdelningen.Ska snart gå på min lunch som är mellan 15 och 16.Slutar min dag kl.21.Har några timmar kvar med andra ord.Sedan hem till kaoset hemma.Fullt hus som vanligt då jag jobbar helg.Aningen jobbigt faktiskt men det får ju lov att gå det också!

Av Corina - 12 maj 2006 05:38

Var på en träff hos Wanillas uppfödare i går kväll.Träffade andra Bernersennen med deras ägare och hade en trevlig stund.Beställde träningsoverall med Bernertryck.Inte billigt men en himla skön overall att ha på sig.Förhoppningsvis bra kvalitet också.Idag ska jag jobba på en annan avdelning.Just nu känns det inte speciellt possitivt men i slutänden brukar det gå bara bra det också.Och i kväll är det fest med avdelningen.Vi ska avtacka två som gott i pension den senaste månaden.Kan ju bli trevligt.Jag kommer dock inte att stanna sent.Ska jobba hela helgen.Hämtade mamma igår så hon är här nu.Ska vara här hela helgen är det meningen.Kör henne hem måndag eller tisdag.Hon ska på lassa idag,min äkta hälft ska köra henne.Så han får inte kapa ved denna dag!Hur ska han överleva denna dag utan veden?Blir en bildag för Wanilla,hoppas det ska gå bra.Har ju fungerat tidigare bara man ser till att hon får komma ut å kissa!

Av Corina - 11 maj 2006 06:30

Det pratas om religionsfrihet ganska ofta.Vi tar del av andras religioner i tid och otid och visst är väl det bra att lära sig.Men var tog vår egen religion vägen?När får våra barn lära sig om den religion vi har här i Sverige?Många anser också att skolavslutningarna inte ska få hållas i våra Kyrkor.Varför inte det säger jag?Vi bor alla i Sverige,eller hur?Jag anser att man får ta lite seden dit vi kommer faktiskt utan att för det se ner på våra invandrare som jag många gånger tycker är trevliga och possitiva.Men som det har blivit håller jag på att känna mig diskriminerad i mitt eget hemland!Jag som svensk ska ta hänsyn till invandrarna i alla lägen men när ska dom ta hänsyn till mig då?Jag bor också här och vill ha ett drägligt liv! Vi måste lära oss att ta hänsyn, var vi än kommer ifrån och lära oss leva tillsammans på lika villkor.Jag är inte emot invandring,men vi måste arbeta för att leva med varandra och invandrarna måste också lära sig att leva med oss Svenskar.Livet består av att ge och ta!

Av Corina - 9 maj 2006 21:13

Det gör ont i ens hjärta när man hör och läser om det öde som drabbade lille Bobby.Hur kan man som människa ge sig på ett värnlöst barn på detta vidriga sätt?Hur är man funtad i skallen egentligen?Vilken fruktansvärd tillvaro gossen hade sin sista tid här i livet!Man känner vanmakt när man hör om detta och även andra fall av barnmisshandel och utnyttjande av barn.Hur kan man över huvud tagen ge sig på barn!Måste vara allvarliga fel på vissa människor.Jag vill tro gott om mänskligheten men blir tveksam i vissa fall.Har alltid tyckt att det finns gott i alla men börjar allt mera tveka.Mer och mer börjar jag tro att det verkligen finns människor som enbart är onda.När man läser om allt elände barn får utstå tappar man lite tro på människan!Som mamma berörs man nog lite extra när man har barn i samma åldrar.Hur skulle man som förälder reagera om ens barn blev utsatt?Jag skulle bli fullkommligt galen tror jag.Skulle nog göra saker som jag i normala fall aldrig skulle komma på.Mina barn är det käraste jag har det bästa som hänt i mitt liv.Nåde den som skulle försöka göra dem något ont!

Av Corina - 8 maj 2006 19:19

Vansinnigt vad tiden rusar fram.Jobbat idag.Slutade kl.17.Varmt på avdelningen.Nu är det kväll i alla fall och det börjar vara dags för barnen att komma sig till sängen.

Av Corina - 7 maj 2006 13:41

Synnerligen varmt denna dag,25 grader i skuggan hos oss!Wanilla vill inte ens gå ut!Var ute en stund på morgonen och busade men gick in och lade sig och har sedan legat inne.För tillfället är sonen inne också tillsammans med kompisar och spelar X-Box.Måste ju få vila lite emellanåt.Dom har hoppat studsmatta i denna värme och det tar på orken.Dottern är ute med en kompis och leker,pappa har koll på henne.Jag går ut och in hela tiden.Tycker det är skitjobbigt med denna värme,orkar liksom inte så mycket.Har under dagen lagt in lite nya bilder på hemsidorna.Alltid roligt då man lyckas ta bra bilder som man kan lägga ut till allmän beskådan.Brukar ibland också lägga ut en del misslyckade också för dom kan vara ganska roliga.Imorgon ska man jobba igen.Har inget emot jobbet i sig.Det trivs jag med.Men en del av mina kamrater där kan bli aningen jobbiga emellanåt.Det ska alltid klagas och det tycker jag känns så trist.Så hemskt kan det väl inte vara varenda dag i ens liv?Det låter verkligen så på en del.Finns tydligen inget possitivt att hitta.Visst kan jag också klaga ibland,men inte på allt och alla och varenda dag!Nåja,får försöka se possitivt jag i alla fall:)

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<<
Maj 2006 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards