Corinas Blogg

Alla inlägg den 16 maj 2006

Av Corina - 16 maj 2006 19:24

En aktiv förmiddag.Var iväg och handlade.Tog halva dagen.Är en del att handla när skåpen ekar tomma!Går mycket frukt här hemma,barnen är duktiga på att äta frukt vilket jag tycker är himla bra!Resten av dagen har det inte hänt så mycket.Läst en god bok mest hela tiden utom när jag varit ute med Wanilla naturligtvis.Fick äntligen dvd-boxen med Star Wars idag med posten.Sonen överlycklig när han kom hem.Har snart sett alla filmera,på raken!Kommer att somna ikväll med fyrkantiga ögon:)Dottern är just nu en liten gnällspik i alla lägen.Ingenting tycks passa henne!Kläderna jag tar fram är fel på,maten smakar apa,vill inte sova!Listan kan göras hur lång som helst och man blir som förälder ganska less.Jag får räkna till tio flera gånger per dag i sällskap med min lilla prinsessa!Senaste natten drömde hon också en massa och var orolig och till och med synnerligen arg.Men till slut lugnade det ner sig i alla fall så jag fick sova jag också:)Tur att hon blir äldre och växer,snart lugnar det väl ner sig får jag hoppas:)Sonen har varit på fågelskådning med klassen idag.Verkade måttligt intresserad av detta.Blir nog inte ornitolog verkar det som:)Kvällen blev lugn.Barnen somnade snällt efter sin kvällsvälling och tandborstning.Tog tillfället i akt och var ute med Wanilla på gården.Tränade lite koppelvana och att gå fot.Hon lär sig fort den lilla tösen.Lekte lite också,kastade boll och tränade loss.Också det kopplade hon fort:)Så kul när det fungerar, men än så länge tränar vi utan irritationsmoment och då fungerar det mesta:)Å andra sidan är hon endast fyra månader gammal än.....Kallt ute,skulle ha tagit vantar på mig.Efter bara en kort stund frös jag ordentligt om händerna.Blir nog frost inatt som det verkar,brrr.......hoppas det blir varmare snart.Inget kul att vara ute och träna Wanilla när man nästan fruser häcken och händerna av sig efter endast en kort stund.Gick bra för Wanillas uppfödare uppe i Piteå i helgen!Stort jättegrattis till Doremis framgångar!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Fråga mig

12 besvarade frågor

Gästbok

Vädret hos mig

Väder Långviken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
31
<<<
Maj 2006 >>>

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Jag Finns På Facebook


Ovido - Quiz & Flashcards